Menu
Menu

Co jest dobre na pamięć

Dobra pamięć może być naszym dużym atutem. Jednak jak wiadomo, jej jakość wraz z wiekiem spada. Jest to naturalny proces, ale można mu zapobiec. Dzięki temu możliwe jest utrzymanie pamięci w imponującej kondycji i to przez długi czas. Sprawdź co jest dobre na pamięć!

Dobra dieta wspomaga działanie mózgu

O naszym mózgu powinniśmy pamiętać nawet podczas zakupów w sklepie. Bowiem to jakie produkty kupujemy, a potem zjadamy ma bardzo duży wpływ na działanie naszego mózgu i bystrość umysłu. Dobór właściwych składników spożywczych pozwala usprawnić funkcjonowanie mózgu, poprawia pamięć oraz sprawia, że łatwiej jest się skoncentrować. Co jeść, aby mieć dobrą pamięć i sprawny mózg?

Przykłady produktów poprawiających pamięć

• owoce: cytrusy (pomarańcze, cytryny, grejpfruty), jabłka, truskawki, borówki, brzoskwinie, jeżyny, śliwki, wiśnie, jagody, maliny, czerwone winogrona, kiwi, banany
• warzywa: cebula, dynia, kabaczek, bataty, sałata zielona, brokuły, jarmuż, szpinak, seler naciowy, papryka, marchewka, oregano
• czarna i zielona herbata
• sok z pomidorów
• dania z kurkumą
• wino czerwone
• sok z winogron
• oliwa z oliwek
• olej z ryb morskich
• awokado
• orzechy – brazylijskie, laskowe, włoskie, nerkowce
• migdały
• pestki słonecznika oraz dyni
• jajka
• produkty zbożowe – pieczywo, płatki zbożowe
• kasza gryczana
• ryż brązowy
• ryby – szczególnie ryby morskie
• kakao
• gorzka czekolada

Czego nie lubi mózg?

Jednak jest również duża grupa produktów, których nie zaleca się spożywać. Bowiem działają one niekorzystnie na funkcjonowanie naszego mózgu i spowalniają jego funkcje. Jest to przede wszystkim alkohol. Lepiej wystrzegać się również częstego spożywania przekąsek typu fast-food. Nie warto przesadzać z soleniem potraw, bowiem sól osłabia pracę układu nerwowego.

Trening mózgu

Aby mieć zgrabne ciało i smukłą sylwetkę wiele osób decyduje się na systematyczne wykonywanie ćwiczeń fizycznych. Jednak warto mieć świadomość, że trening mózgu również powinien wejść w spektrum naszych codziennych nawyków. Tak naprawdę wystarczy poświęcić kilka minut, aby pamięć i koncentracja poprawiły się, a nasz mózg ciągle był w formie. Jednym ze sposobów na to jest czytanie – książek, gazet czy czasopism. Czytanie poszerza zasób naszego słownictwa, pogłębia wiedzę i sprawia, że nasza wyobraźnia może się wykazać. Wiele korzyści przynosi również słuchanie coraz bardziej popularnych ostatnio audiobooków. Innym ćwiczeniem mózgu są bez dwóch zdań różnego rodzaju logiczne układanki, rebusy, krzyżówki oraz sudoku. Trening pamięci może polegać także na nauce nowych słówek w języku obcym. Warto powrócić również do czasów dzieciństwa i spędzać wolny czas na układaniu puzzli lub grze w gry planszowe.

Zadbaj o swój mózg

Mózg jest naszym największym skarbem. Warto więc odpowiednio o niego dbać. To nasz obowiązek, który musimy spełniać dzień po dniu. Jest wiele sposobów na utrzymanie mózgu w dobrej kondycji – wymienione powyżej przykłady to tylko niektóre z pomysłów. Dbaj o to, aby Twój mózg codziennie był aktywny, a za kilka lat sobie za to podziękujesz.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *